التخطي إلى المحتوى الرئيسي
pdf?stylesheet=default
Blackboard Help

تحرير الملفات باستخدام التحرير بسهولة

If your institution licenses content management, users can edit and save files directly within Blackboard Learn without having to save it to their desktop. Easy Edit with Blackboard Drive integration allows users to open a file for editing directly from the user interface and makes editing as simple as three steps: النقر والتحرير والحفظ.

Blackboard Drive must be installed on your desktop to edit and save files directly within Blackboard Learn. ويمكنك تنزيل Blackboard Drive وتثبيته باتباع التوجيهات التي يتم توفيرها بواسطة مسؤول المؤسسة.

يمكن كذلك للمستخدمين فتح مجلد بواسطة Blackboard Drive للإطلاع على المحتويات في Windows Explorer أو Mac OS X finder. Access a folder's contextual menu and select Open with BbDrive.

كيفية تحرير ملف وحفظه باستخدام التحرير بسهولة

Blackboard Learn automatically detects if Blackboard Drive is installed. If so, it changes the standard Open option for files on which the user has write permission from clicking a link or Open in the context menu to Open with Blackboard Drive. ويستمر فتح الملف في المستعرض إذا كان المستخدم لديه أذونات للقراءة فقط. Files with write access may also be opened using Open with Browser. ويقوم هذا الخيار بفتح الملف في المستعرض بدلاً من Blackboard Drive. قد يكون ذلك مناسبًا لعرض صورة أو ملف html في المستعرض بدلاً من الفتح في محرر، أو تنزيل مستند معالجة نصوص بدلاً من تحريره.

  1. من "مجموعة المحتويات" أو "ملفات الدورة التدريبية"، انقر فوق الملف لتحريره. وسيتم فتح الملف مباشرة في التطبيق الأصلي.
  2. Edit the file.
  3. حفظ الملف.
  4. From the Content Collection or Course Files, click Refresh to view the newly saved version of the file.